پیشکسوت قرآنی کشورگفت : جامعه قرآنی در جهت تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نقش و رسالت بزرگی بر‌عهده دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، "ابوطالب شهسواری" پیشکسوت و مربی قرآن استان مرکزی با اشاره به نقش و جایگاه جامعه قرآنی خاطرنشان کرد : هرچند حرکت در راستای خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند برنامه‌ای اصولی و درازمدت است اما امیدواریم در سال جاری بتوانیم با یک برنامه‌ریزی هدفمند‌ بخشی از این خواسته‌ها را جامه عمل بپوشانیم.
 
نخبه قرآنی کشور رویکرد جامعه قرآنی را رویکردی محتوا و تفسیر‌محور دانست و تصریح کرد: جامعه قرآنی باید ضمن حرکت در جهت تحقق منویات رهبری و آموزش متن قرآن بیشتر به‌سمت ترویج فرهنگ قرآنی با بهره‌گیری از دانش مفاهیم، ترجمه و تفسیر حرکت کند.
 
مربی قرآن استان مرکزی‌ ادامه داد: تشکیل امت واحده قرآنی نیاز و ضرورت امروز جامعه دینی و اسلامی است و محوریت قرار گرفتن قرآن و آموزه‌های آن در بین فعالان قرآنی از جمله ابزارهای مورد نیاز در این راستا است.
 
شهسواری در ادامه با اشاره به راهکارهای تربیت میلیونی حافظان قرآن مطرح کرد: در جامعه دینی و اسلامی تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 مییلون حافظ قرآن امری لازم است و برای تحقق این خواسته‌ها اولین گام را باید از حوزه‌های علمیه آغاز کرد.
 
پیشکسوت قرآنی کشور در پایان تأکید کرد : باید حوزه‌های علمیه کشور قرآن را محور پذیرش دانشجویان و طلاب قرار دهند تا انگیزه‌ای برای جلب مشارکت نسل جوان و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شود.
/2759/